;
راز خوشمزگی فرنی و فوت و فن و فوت کوزه گری فرنی خوشمزه - مُچُم
راز خوشمزگی کیک اسفنجی و فوت و فن کیک اسفنجی و قنادی

راز خوشمزگی کیک اسفنجی و فوت و فن کیک اسفنجی و قنادی

راز خوشمزگی کیک راز خوشمزگی کیک اسفنجی و فوت و فن کیک اسفنجی و قنادی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. از آنجایی که پختن کیک دارای فنون ساده‌ای …

راز خوشمزگی آش ترخینه دوغ و نکات پخت آش ترخینه دوغ خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی آش ترخینه دوغ و نکات پخت آش ترخینه دوغ خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی آش ترخینه دوغ راز خوشمزگی آش ترخینه دوغ و نکات پخت آش ترخینه دوغ خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. آش ترخینه یا …

راز خوشمزگی شیرینی مینیاتوری و نکات پخت شیرینی مینیاتوری خانگی

راز خوشمزگی شیرینی مینیاتوری و نکات پخت شیرینی مینیاتوری خانگی

راز خوشمزگی شیرینی مینیاتوری راز خوشمزگی شیرینی مینیاتوری و نکات پخت شیرینی مینیاتوری خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. شیرینی مینیاتوری دارای بافتی خوشمزه و بیسکویتی می‌باشد. این …

راز خوشمزگی فرنی

طرز تهیه فرنی با شیر و آرد برنج طرز تهیه فرنی با آرد برنج طرز تهیه فرنی نذری برای 50 نفر فیلم طرز تهیه فرنی با آرد گندم طرز تهیه فرنی برای 100 نفر طرز تهیه فرنی مجلسی طرز تهیه فرنی ساده خانگی طرز تهیه فرنی با نشاسته

راز خوشمزگی فرنی و فوت و فن و فوت کوزه گری فرنی خوشمزه در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

فرنی یکی از خوراکی‌هاست که به عنوان دسر یا مناسب برای کودکانی که تازه شروع به خوردن می‌کنند، معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد. در میزان افطار نیز ممکن است برای باز کردن روزه استفاده شود. همچنین، فرنی می‌تواند جزو دسرهای پاییزی نیز محسوب شود. این خوراکی معمولاً با استفاده از آرد برنج و شیر تهیه می‌شود. برای افزودن طعم و عطر دلپذیر به فرنی، از گلاب و دارچین نیز استفاده می‌شود. همچنین، گاهی اوقات ممکن است فرنی با استفاده از نشاسته نیز تهیه شود.

طرز تهیه فرنی با آرد برنج

آرد برنج الک شده ۳ قاشق سوپ خوری

شیر ۲ لیوان

گلاب ۲ قاشق سوپ خوری

شکر ۵ قاشق سوپ خوری

برای تهیه فرنی، مراحل زیر را دنبال کنید و در پایان با پودر دارچین و پودر پسته آن را تزئین کنید:

آرد برنج را الک کنید و در کمی آب سرد حل کنید تا توده‌های آرد برنج خوبی به وجود بیاید.

آرد برنج حل شده را به همراه شیر، گلاب و شکر (اگر استفاده می‌کنید) در قابلمه قرار دهید.

مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکپارچه و یکدستی داشته باشید.

قابلمه را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و مرتب آرد را هم بزنید تا مایه به غلظت مورد نظر برسد. می‌توانید از حرکت مداوم و آرام در هم زدن آرد استفاده کنید.

پس از رسیدن به غلظت مورد نظر، قابلمه را از روی شعله بردارید.

فرنی را در ظرف مورد نظر ریخته و با دارچین تزئین کنید. در صورت تمایل، می‌توانید از پودر پسته نیز برای تزیین استفاده کنید.

در صورتی که می‌خواهید فرنی را با شیره یا عسل میل کنید، شکر را از مرحله پخت فرنی حذف کنید.

در آخر، فرنی آماده شده را در ظرف‌های مورد نظر بریزید و با پودر دارچین و پودر پسته آن را تزئین کنید.

با این روش، می‌توانید فرنی خوشمزه و تزئین شده‌ای را برای لذت بردن از آن در سفره افطار یا به عنوان دسر پاییزی تهیه کنید.

راز خوشمزگی فرنی با آرد برنج

فرنی یکی از خوراکی‌هایی است که بعد از آماده شدن حتماً در محیط خنک آشپزخانه قرار داده و سپس در یخچال قرار می‌دهید تا فرنی آب نیندازد. می‌توانید بجای شکر و پودر قند، از عسل یا شیرین کننده‌های طبیعی دیگر استفاده کنید. اگر تمایل دارید، می‌توانید فرنی را به صورت زعفرانی یا شکلاتی تهیه کنید. به این منظور، هنگام اضافه کردن آرد به مایه فرنی، می‌توانید کمی زعفران یا پودر کاکائو را هم اضافه کنید. حتماً آرد برنج را با آب سرد حل کنید تا جوش نزند و گلوله‌گلوله نشود. تازگی آرد برنج نقش مهمی در رنگ و عطر فرنی دارد. در طول پخت فرنی، حرارت باید همواره کم باشد و مایه فرنی باید مدام هم زده شود. برای تزیین فرنی، می‌توانید از دارچین، گل سرخ، خلال پسته، بادام، کنجد و یا هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید. مهمترین نکته این است که فرنی، یک خوراکی بسیار خوشمزه است که اکنون بر اساس پژوهش‌های جدید، به عنوان یک دسر مفید برای تناسب اندام شناخته می‌شود. فرنی، در گذشته به عنوان یک خوراکی چاق‌کننده شناخته می‌شد، اما در حقیقت می‌تواند به عنوان یک دسر سالم و مفید در تغذیه استفاده شود.

آموزش پخت فرنی با نشاسته

نشاسته ۱ پیمانه

شیر ۴ پیمانه

گلاب ۱ پیمانه

شکر ۱ پیمانه

هل خرد شده ۱ قاشق غدا خوری

در مرحله اول، نشاسته‌ها را در یک کاسه بریزید و یک پیمانه آب به آن اضافه کنید، سپس سعی کنید با حوصله آن را حل کنید. این ممکن است کمی طول بکشد، اما تلاش کنید به صبوری این کار را انجام دهید.

پس از حل شدن نشاسته در آب، آن را به همراه ۲ پیمانه شیر در یک قابلمه بریزید. قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار داده و خوب آن را با یک ملاقه هم بزنید تا نشاسته کلوخه‌ای و گلوله‌ای نشود. سپس به آرامی و کم‌کم ۲ پیمانه شیر باقی‌مانده را به قابلمه اضافه کنید و مدام آن را هم بزنید.

پس از اضافه کردن باقی‌مانده شیر به قابلمه، نوبت به اضافه کردن گلاب، شکر و هل خرد شده می‌رسد. در این مرحله، گلاب، شکر و هل خرد شده را به مواد اضافه کنید.

وقتی که غلظت فرنی به اندازه دلخواه رسید، آن را در یک کاسه زیبا بریزید و با دارچین، مغز پسته و گل محمدی خشک شده تزیین کنید. می‌توانید به جای شکر، از نبات نیز استفاده کنید. همچنین، هل را پوست بکنید و دانه‌های هل را جدا کنید و در مرحله قبل از تزئین از آن استفاده کنید.

آموزش پخت فرنی با آرد گندم

آرد گندم ۱ قاشق غذا خوری

شیر ۲ پیمانه

کره ۵۰ گرم

شکر ۱ قاشق غذا خوری

برای تهیه فرنی، ابتدا یک قابلمه مناسب را تهیه کنید و آرد را به همراه شیر در آن بریزید و خوب هم بزنید تا کاملاً حل و یکدست شود.

سپس شکر و ۴ پیمانه آب را به قابلمه اضافه کنید و سپس مواد را توسط یک ملاقه چوبی خوب هم بزنید تا شکر به خوبی حل شود.

در ادامه، قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا شیر به جوش بیاید. سپس کره را به قابلمه اضافه کنید و خوب آن را هم بزنید تا تمام مواد به خوبی ترکیب شوند.

بعد از اینکه فرنی به غلظت مناسب رسید، آن را از روی اجاق گاز بردارید و در یک ظرف مناسب بریزید و با دارچین، مغز پسته و گل محمدی خشک شده تزیین کنید.

طرز تهیه فرنی با شیر و آرد برنج طرز تهیه فرنی با آرد برنج طرز تهیه فرنی نذری برای 50 نفر فیلم طرز تهیه فرنی با آرد گندم طرز تهیه فرنی برای 100 نفر طرز تهیه فرنی مجلسی طرز تهیه فرنی ساده خانگی طرز تهیه فرنی با نشاسته

بهترین نوع فرنی برای افطار

با توجه به اینکه افطار وعده‌ای است که بعد از مدت زمان زیادی گرسنگی، وارد بدن می‌شود، مهم است که خوراکی مورد نظر سبک و زودهضم باشد. فرنی همچنین این شرایط را دارا است و می‌تواند یک انتخاب مناسب برای افطار باشد. به علاوه، دادن فرنی به عنوان اولین غذا به نوزادان نیز یکی از مثال‌های مهم در این زمینه است.

برای افزایش قدرت مقوی فرنی، می‌توان از عسل به عنوان جایگزین قند استفاده کرد. استفاده از عسل به جای قند طبیعی، باعث می‌شود فرنی شیرینی شده با قند طبیعی باشد و می‌تواند در جبران کاهش قند خون در بدن ناشی از روزه گرفتن و عصبانیت پس از آن مفید باشد.

راز خوشمزگی فرنی

برای ایجاد زیبایی و اضافه کردن اجواف مجلسی به فرنی، می‌توانید آن را به سه بخش تقسیم کنید و به یک بخش زعفران و به بخش دیگر پودر کاکائو اضافه کنید. این کار باعث می‌شود یک فرنی سه رنگ با ظاهری زیبا ایجاد شود.

برای اطمینان از غلظت مناسب فرنی، می‌توانید با یک قاشق روی سطح فرنی یک خط بکشید. اگر خط قاشق بر روی فرنی باقی بماند، غلظت فرنی شما مناسب است و می‌توانید ادامه دهید.

برای ریختن فرنی در قالب، بهتر است از قالب‌های سیلیکونی استفاده کنید. همچنین مهم است قالب‌ها را قبل از استفاده چرب نکنید، زیرا این کار ممکن است باعث خراب شدن فرنی شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 19 خرداد 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.