;
راز خوشمزگی زرشک پلو با مرغ مجلسی و گلاب و ادویه زرشک پلو - مُچُم
راز خوشمزگی خوراک میگو و نکات پخت خوراک میگو خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی خوراک میگو و نکات پخت خوراک میگو خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی خوراک میگو راز خوشمزگی خوراک میگو و نکات پخت خوراک میگو خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. اگر شیفته غذاهای دریایی و مخصوصاً میگو …

راز خوشمزگی کلم پلو شیرازی و ادویه و نسبت سبزی کلم پلو شیرازی

راز خوشمزگی کلم پلو شیرازی و ادویه و نسبت سبزی کلم پلو شیرازی

راز خوشمزگی کلم پلو شیرازی راز خوشمزگی کلم پلو شیرازی و ادویه و نسبت سبزی کلم پلو شیرازی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. غذای کلم پلو شیرازی، همانطور …

راز خوشمزگی کوکوی تره و فوت و فن کوکوی تره خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کوکوی تره و فوت و فن کوکوی تره خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کوکوی تره راز خوشمزگی کوکوی تره و فوت و فن کوکوی تره خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. کوکو در هر شکل و …

راز خوشمزگی زرشک پلو با مرغ

راز خوشمزه شدن زرشک پلو با مرغ نی نی سایت زرشک پلو با مرغ رستورانی طرز تهیه زرشک پلو با مرغ تصویری راز خوشمزگی مرغ مجلسی نی نی سایت ادویه زرشک پلو با مرغ زرشک پلو با مرغ پسران کریم گلاب در زرشک پلو با مرغ طرز تهیه زرشک پلو تالار

زرشک پلو یکی از غذاهای مشهور و خوشمزه ایرانی است که برای مهمانی‌ها و مجالس بسیار مناسب استفاده می‌شود. این غذا با استفاده از مرغ تهیه می‌شود و همانند سایر انواع پلوهای ایرانی مانند لوبیا پلو، عدس پلو و باقالی پلو، بسیار محبوب است.

زرشک پلو با مرغ، علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر خود، در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار است. این غذا به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و به عنوان یکی از غذاهای مجلسی معتبر در میان مراسم‌ها و مناسبت‌های خاص شناخته می‌شود. زرشک پلو ترکیبی از پلوی اصیل ایرانی با زرشک و خورشت مرغ است و توجه زیادی از طرفداران دارد.

برای تهیه زرشک پلو، دو روش عمده وجود دارد. روش اول، سرو زرشک پلو و خورشت مرغ را جداگانه انجام می‌دهد، در حالی که روش دوم که بیشتر در آشپزخانه‌های خانگی استفاده می‌شود، زرشک پلو و خورشت مرغ را با هم ترکیب می‌کند.

راز خوشمزگی زرشک پلو با مرغ

زمانی که قصد سرخ کردن زرشک را دارید، برای حاصل کردن بهترین نتیجه می‌توانید از روغن تازه استفاده کنید یا در صورت تمایل، از کره برای سرخ کردن زرشک استفاده کنید.

برای افزودن طعم بی‌نظیر به غذا و جلوگیری از جدا شدن زرشک از برنج، می‌توانید در هنگام سرخ کردن زرشک، شکر را اضافه کنید. میزان استفاده از زرشک و شکر به سلیقه شما بستگی دارد.

هنگام تفت دادن زرشک، دمای شعله را پایین نگه دارید تا زرشک خشک نشود و به دندان‌ها چسبیدنی نشود.

برای حصول از رنگ خوب زعفران، زعفران، زرشک و شکر را به همراه کره یا روغن در تابه‌ای ریخته و هنگامی که حرارت دید، نصف لیوان آب اضافه کرده و پس از چند دقیقه از روی شعله بردارید. مراقب باشید که زعفران بیش از حد روی شعله باشد تا عطر آن از بین نرود.

برای بهترین نتیجه، بهتر است زعفران را با استفاده از هاون سنگی یا هاون چوبی آسیاب کنید تا به خوبی رنگ دهد. در صورت استفاده از آسیاب برقی، زعفران ممکن است عطر و بوی خود را از دست دهد.

بعضی افراد زعفران را در آب خیس کرده و در ظرفی در داخل یخچال نگهداری می‌کنند و در زمان نیاز از آن استفاده می‌کنند. اما با این روش، ممکن است عطر و طعم بی‌نظیر زعفران را از دست بدهید.

برای شروع تهیه مرغ، تکه‌های مرغ را سرخ کنید و پس از اینکه رنگشان به طلایی تغییر کرد، به آنها ادویه‌های دلخواه خود (مانند پیاز، ادویه و آب) را اضافه کنید. همچنین، می‌توانید در کنار مرغ، مقداری آلو را نیز سرخ کنید و از آن استفاده کنید.

وقتی پیاز را به مرغ اضافه می‌کنید، بهتر است پیازها را به صورت کامل و درست اضافه کنید و نیازی به خرد کردن آنها نیست. می‌توانید چند پیاز کوچک را به صورت کامل برای افزودن مزه به مرغ استفاده کنید.

برای طبخ مرغ، ادویه‌های متنوعی لازم نیست و فقط استفاده از زردچوبه و نمک کفایت می‌کند. بهتر است از زعفران و رب برای مرغ استفاده نکنید و زعفران را برای برنج مورد استفاده قرار دهید.

نوشیدنی‌های پیشنهادی که می‌توانید همراه این غذا سرو کنید، شربت بهارنارنج، شربت گلاب و دوغ محلی است.

برای بهبود ظاهر زیبایی پلو، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری خلال پسته برای تزیین استفاده کنید. ترکیب قرمزی زرشک با سبزی خلال پسته باعث می شود ظاهر غذا بی نظیر به نظر برسد.

در تهیه مرغ، مهم است که آن آبدار باشد. آب مرغ غلیظ شده را باید در یک کاسه جداگانه از مرغ سرو کنید. در صورتی که آب مرغ جداگانه سرو نشد، می توانید از عصاره مرغ استفاده کنید. اگر از عصاره مرغ استفاده می کنید، نیازی به استفاده از نمک نیست.

راز خوشمزه شدن مرغ در زرشک پلو

اضافه کردن سبزیجات به طبخ مرغ می‌تواند به غذا عطر و طعم بیشتری ببخشد. می‌توانید از سبزیجات مختلفی مانند هویج، کرفس و برگ بو استفاده کنید. با اضافه کردن این سبزیجات، می‌توانید به طعم مرغ افزوده و بوی آن را کامل‌تر کنید.

به علاوه، برخی از سرآشپزان برجسته توصیه می‌کنند که افزودن پیاز به طبخ مرغ می‌تواند بهترین افزودنی برای افزایش خوشمزگی آن باشد. بنابراین، بهتر است از پیاز خلالی درشت و به مقدار زیاد استفاده کنید. همچنین، در زمان تفت دادن سیر و پیاز، می‌توانید به غذا سبزیجاتی مانند هویج و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید تا طعم و آرومات آن را تحریک کنید.

با این روش‌ها، می‌توانید طعم و عطر مرغ را بهبود بخشید و غذایی خوشمزه و متنوع تهیه کنید.

چگونگی تفت دادن زرشک

برای به دست آوردن طعمی شبیه به رستوران در زرشک پلو، بهتر است از کره برای تفت دادن زرشک استفاده کنید. کره به غذا طعم و عطر خاصی می‌بخشد و می‌تواند به زرشک پلو طعمی خوشمزه و خاص بدهد. با این حال، اگر از طعم کره در زرشک پلو لذت نمی‌برید، می‌توانید از روغن‌های سالم خوراکی مانند روغن ذرت یا روغن کنجد استفاده کنید. این روغن‌ها نیز می‌توانند به زرشک پلو طعمی خوب ببخشند و همچنین سبک‌تر و سالم‌تر هستند. انتخاب نوع روغن براساس سلیقه شماست و می‌توانید طبق ترجیحات خود از آنها استفاده کنید.

مقدار زرشک برای هر نفر

برای هر ۴ پیمانه برنج، به طور معمول ۱ پیمانه زرشک استفاده می‌شود. اما شما می‌توانید میزان زرشک را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید. اگر دوست دارید زرشک بیشتری در زرشک پلوتان باشد، می‌توانید مقدار زیادتری از زرشک را استفاده کنید. توصیه می‌شود به ازای هر نفر از ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری زرشک استفاده کنید.

راز خوشمزه شدن زرشک پلو با مرغ نی نی سایت زرشک پلو با مرغ رستورانی طرز تهیه زرشک پلو با مرغ تصویری راز خوشمزگی مرغ مجلسی نی نی سایت ادویه زرشک پلو با مرغ زرشک پلو با مرغ پسران کریم گلاب در زرشک پلو با مرغ طرز تهیه زرشک پلو تالار

سس مناسب برای زرشک پلو

برای تهیه سس مرغ، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

ابتدا پیاز و سیر را رنده کرده و با روغن در قابلمه تفت دهید تا سبک شوند و رنگ بگیرند.
سپس زردچوبه را به قابلمه اضافه کنید و مرغ را به صورت تکه‌ها در قابلمه قرار دهید تا یک سمت آنها سرخ شود. سپس آنها را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود.
پس از سرخ شدن هر دو سمت مرغ، رب گوجه‌فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رب خوبی با مواد دیگر ترکیب شود.
سپس ادویه‌ها و نمک را به همراه آب جوش در قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید.
اجازه دهید تکه‌های مرغ حدود ۱/۵ تا ۲ ساعت به آرامی پخته شده و آماده شوند.
برای رسیدن به غلظت مناسب سس مرغ و جلوگیری از آبکی شدن آن، می‌توانید از ترکیبی از نیمی رب گوجه‌فرنگی و نیمی رب انار استفاده کنید. این ترکیب به غلظت و طعم سس افزوده و به آن رنگ زیبا می‌دهد. همچنین، اضافه کردن یکم فلفل دلمه‌ای به سس مرغ نیز می‌تواند طعم آن را بهبود بخشد. البته، میزان اضافه کردن فلفل دلمه‌ای و نوع رب مورد استفاده بستگی به سلیقه شما دارد.

نقش گلاب در زرشک پلو

اگر تصمیم دارید برای پخت مرغ زرشک پلو از گلاب استفاده کنید، توصیه می‌شود مقدار گلاب را کنترل کنید و از مقدار زیاد استفاده نکنید. استفاده اضافی از گلاب ممکن است طعم غذای شما را تغییر داده و کیفیت آن را کاهش بدهد. بهتر است از مقدار کمی گلاب استفاده کنید تا طعم غذا حفظ شود و هماهنگی مناسبی بین طعم مرغ و زرشک برقرار شود. برای افزودن عطر و طعم ملایم به غذا، می‌توانید با اضافه کردن چند قطره گلاب، تجربه‌ای خوبی را به دست آورید. اما بهتر است در هنگام استفاده از گلاب، مقدار آن را کمتر از مقدار زرشک و برنج قرار دهید تا طعم غذا بهینه باشد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 خرداد 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.