;
راز خوشمزگی کوکوی تره و فوت و فن کوکوی تره خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی گز آردی و نکات تهیه گز آردی خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی گز آردی و نکات تهیه گز آردی خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی گز آردی راز خوشمزگی گز آردی و نکات تهیه گز آردی خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. تولید گز و انواع دیگر تنقلات اصیل …

راز خوشمزگی چیپس ذرت و نکات پخت چیپس ذرت خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی چیپس ذرت و نکات پخت چیپس ذرت خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی چیپس ذرت راز خوشمزگی چیپس ذرت و نکات پخت چیپس ذرت خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. چیپس ذرت، که به نام تردیلا نیز …

راز خوشمزگی شامی مرغ و نکات شامی مرغ خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی شامی مرغ و نکات شامی مرغ خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی شامی مرغ راز خوشمزگی شامی مرغ و نکات شامی مرغ خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. شامی مرغ یک انتخاب عالی برای وعده‌های …

راز خوشمزگی کوکوی تره

طرز تهیه کوکو تره و سیب زمینی آموزش تصویری کوکوی تره کوکوی تره و جعفری کوکو تره و پیازچه کوکو تره طب سنتی طرز تهیه کوکو تره نی نی سایت خواص کوکوی تره کوکو تره شمالی

راز خوشمزگی کوکوی تره و فوت و فن کوکوی تره خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

کوکو در هر شکل و رنگی، به عنوان یکی از غذاهای سنتی ایرانی در سراسر جهان شهرت دارد. این نوع خاص کوکو، شبیه به کوکوسبزی معمولی است اما با این تفاوت که در تهیه آن از تره استفاده می‌شود و نیازی به سبزی‌های متنوع نیست. نکته جالب اینجاست که حتی می‌توانید از تره باقی‌مانده از مصرف روزانه برای پخت این کوکو بهره ببرید.

مواد لازم برای تهیه کوکوی تره

تخم ‌مرغ ۲ عدد

تره ۴۰۰ گرم

سیر ۲ حبه

گردو ۲ عدد

زرشک و روغن سرخ‌کردنی به‌مقدار لازم

نمک و فلفل به‌مقدار دلخواه

طرز تهیه کوکوی تره

اولین قدم، تمیز کردن و جدا کردن قسمت سر زرد تره‌ها است. آن‌ها را داخل آب قرار دهید، دوبار شسته و سپس در آبکش بریزید تا آب اضافه گرفته شود. پس از خشک شدن، تره‌ها را به وسیله چاقو یا دستگاه سبزی‌خردکن به شکل بسیار ریز خرد کنید.

زرشک‌ها را پاک کرده و برای حدود ۲ تا ۳ دقیقه در آب سرد بگذارید تا از شر گرد و غبار خلاص شوند، سپس آبکشی کنید.

گردوها را به آرامی با هاون بکوبید؛ به گونه‌ای که به صورت کاملاً پودر در نیایند و بافتی دندانگیر داشته باشند.

سیر را پوست گرفته و رنده کنید، یا اینکه آن را کوبیده و به مخلوط سبزی اضافه کنید.

در یک کاسه جداگانه، تخم‌مرغ‌ها را شکسته و با نمک و فلفل خوب هم بزنید تا از حالت لختگی درآمده و کاملاً با سبزیجات مخلوط شوند.

پس از آن، تخم‌مرغ‌ها را به مخلوط تره اضافه کنید و هم بزنید تا یک مایه یکنواخت حاصل شود.

یک تابه را روی شعله متوسط قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. هنگامی که روغن داغ شد، نصف مخلوط را در تابه ریخته و منتظر بمانید تا مخلوط کمی سفت شود.

در این بخش از دستور پخت کوکو تره، نیمی از مخلوط گردو و زرشک را روی نیمه اول کوکو پخش کرده، سپس باقی مواد کوکو را روی آن‌ها اضافه کنید.

در تابه را بگذارید تا مواد کاملاً بپزند و از هر دو طرف سرخ شوند.

هنگام سرو کوکوی تره، باقیمانده زرشک و گردو را برای زیبایی بیشتر روی کوکو بریزید.

راز خوشمزگی کوکوی تره

کوکو تره کوهی نیز با روشی مشابه تهیه می‌گردد و با توجه به مزاج گرم و خشک تره، می‌توانید برای متعادل کردن طبع، کنار آن ماست یا دوغ نیز ارائه دهید.

توجه داشته باشید که تره به سرعت سرخ می‌شود و احتمال سوختگی آن زیاد است؛ بنابراین، مقدار مواد کوکو را کمی ضخیم‌تر از کوکو سبزی در نظر بگیرید.

اگر رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا کتوژنیک را دنبال می‌کنید، می‌توانید به جای استفاده از روغن‌های معمول، روغن زیتون یا کنجد استفاده نمایید و همچنین باید زرشک را از دستور پخت کوکوی تره کنار بگذارید.

برای افزایش عطر کوکو، اضافه کردن کمی پیازچه به ترکیب سبزیجات توصیه می‌شود.

چنانچه مایه کوکو دچار رقیق شدگی شد، امکان دارد با افزودن یک قاشق آرد، آن را غلیظ‌تر کنید، البته در صورتی که رژیم غذایی خاصی دارید، باید از این کار خودداری کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 فروردین 1403

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.