;
راز خوشمزگی زرشک پلو با مرغ و ادویه زرشک پلو با مرغ - مُچُم
راز خوشمزگی کباب کوبیده و فوت و فن برای نرم شدن کباب کوبیده

راز خوشمزگی کباب کوبیده و فوت و فن برای نرم شدن کباب کوبیده

راز خوشمزگی کباب کوبیده راز خوشمزگی کباب کوبیده و فوت و فن برای نرم شدن کباب کوبیده در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. کباب کوبیده یکی از محبوب‌ترین خوراک‌های …

راز خوشمزگی سوپ دال عدس و فوت و فن سوپ دال عدس خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی سوپ دال عدس و فوت و فن سوپ دال عدس خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی سوپ دال عدس راز خوشمزگی سوپ دال عدس و فوت و فن سوپ دال عدس خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. سوپ دال …

راز خوشمزگی فیله استریپس و نکات پخت فیله استریپس خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی فیله استریپس و نکات پخت فیله استریپس خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی فیله استریپس راز خوشمزگی فیله استریپس و نکات پخت فیله استریپس خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. چیکن استریپس، که به فیله استریپس نیز …

راز خوشمزگی زرشک پلو

راز خوشمزه شدن زرشک پلو با مرغ نی نی سایت راز خوشمزگی زرشک پلو با مرغ ادویه زرشک پلو با مرغ زرشک پلو با مرغ پسران کریم راز خوشمزگی مرغ مجلسی نی نی سایت طرز تهیه زرشک پلو ساده طرز تهیه زرشک پلو تالار زرشک پلو با مرغ رستورانی

راز خوشمزگی زرشک پلو با مرغ و ادویه زرشک پلو با مرغ و نکات پخت زرشک پلو با مرغ در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

زرشک پلو یک غذای ایرانی مشهور و خوشمزه است که برای مهمانی‌ها و مجالس بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این غذا با استفاده از مرغ تهیه می‌شود و همانند سایر انواع پلوهای ایرانی مانند لوبیا پلو، عدس پلو و باقالی پلو، بسیار محبوب است.

زرشک پلو با مرغ، علاوه بر طعم و عطر بی‌نظیر خود، در بین ایرانیان بسیار پرطرفدار است. این غذا به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود و به عنوان یکی از غذاهای مجلسی معتبر در میان مراسم‌ها و مناسبت‌های خاص شناخته می‌شود. زرشک پلو ترکیبی از پلوی اصیل ایرانی با زرشک و خورشت مرغ است و توجه زیادی از طرفداران دارد.

برای تهیه زرشک پلو، دو روش عمده وجود دارد. روش اول، سرو زرشک پلو و خورشت مرغ را جداگانه انجام می‌دهد، در حالی که روش دوم که بیشتر در آشپزخانه‌های خانگی استفاده می‌شود، زرشک پلو و خورشت مرغ را با هم ترکیب می‌کند.

فوت و فن زرشک پلو با مرغ

زمانی که می‌خواهید زرشک را سرخ کنید، برای بهترین نتیجه می‌توانید از روغن تازه استفاده کنید یا در صورت تمایل، از کره برای سرخ کردن استفاده کنید.

برای افزودن طعم بی‌نظیر به غذا و جلوگیری از جدا شدن زرشک از برنج، می‌توانید در هنگام حرارت دادن زرشک، شکر را اضافه کنید. میزان استفاده از زرشک و شکر به سلیقه شما بستگی دارد.

هنگام تفت دادن زرشک، دمای شعله را پایین نگه دارید تا زرشک خشک نشود و به دندان‌ها چسبیدنی نشود.

برای حصول از رنگ خوب زعفران، زعفران، زرشک و شکر را به همراه کره یا روغن در تابه‌ای ریخته و هنگامی که حرارت دید، نصف لیوان آب اضافه کرده و پس از چند دقیقه از روی شعله بردارید. مراقب باشید که زعفران بیش از حد روی شعله باشد تا عطر آن از بین نرود.

برای بهترین نتیجه، بهتر است زعفران را با استفاده از هاون سنگی یا هاون چوبی آسیاب کنید تا به خوبی رنگ دهد. در صورت استفاده از آسیاب برقی، زعفران ممکن است عطر و بوی خود را از دست دهد.

بعضی افراد زعفران را در آب خیس کرده و در ظرفی در داخل یخچال نگهداری می‌کنند و در زمان نیاز از آن استفاده می‌کنند. اما با این روش، ممکن است عطر و طعم بی‌نظیر زعفران را از دست بدهید.

برای شروع، تکه‌های مرغ را سرخ کنید و پس از اینکه رنگشان به طلایی تغییر کرد، به آنها ادویه‌های دلخواه خود (مانند پیاز، ادویه و آب) را اضافه کنید. همچنین، می‌توانید در کنار مرغ، مقداری آلو را نیز تفت دهید و از آن استفاده کنید.

وقتی پیاز را به مرغ اضافه می‌کنید، بهتر است پیازها را به صورت کامل و درست اضافه کنید و نیازی به ریز کردن آنها نیست. می‌توانید چند پیاز کوچک را به صورت کامل برای افزودن مزه به مرغ استفاده کنید.

برای طبخ مرغ، ادویه‌های متنوعی لازم نیست و فقط استفاده از زردچوبه و نمک کفایت می‌کند. بهتر است از زعفران و رب برای مرغ استفاده نکنید و زعفران را برای برنج مورد استفاده قرار دهید.

نوشیدنی‌های پیشنهادی که می‌توانید همراه این غذا سرو کنید، شربت بهارنارنج، شربت گلاب و دوغ محلی است.

برای بهبود ظاهر زیبایی پلو، می‌توانید از یک قاشق غذاخوری خلال پسته برای تزیین استفاده کنید. ترکیب قرمزی زرشک با سبزی خلال پسته باعث می شود ظاهر غذا بی نظیر به نظر برسد.

در تهیه مرغ، مهم است که آن آبدار باشد. آب مرغ غلیظ شده را باید در یک کاسه جداگانه از مرغ سرو کنید. در صورتی که آب مرغ جداگانه سرو نشد، می توانید از عصاره مرغ استفاده کنید. اگر از عصاره مرغ استفاده می کنید، نیازی به استفاده از نمک نیست.

خوشمزه تر شدن مرغ در زرشک پلو

استفاده از سبزیجات در کنار مرغ یکی از نکات اساسی برای افزایش خوشمزه‌تر شدن آن است. می‌توانید با انتخاب سبزیجاتی مانند هویج، کرفس و برگ بو، عطر و طعم بهتری به مرغ ببخشید و بوی آن را به طور کامل خنک کنید.

با توجه به برخی سرآشپزان برجسته، بهترین افزودنی برای افزایش خوشمزگی مرغ پیاز است، بنابراین توصیه می‌شود از پیاز خلالی درشت به مقدار زیاد استفاده کنید. همچنین، می‌توانید هنگام تفت دادن سیر و پیاز، به غذا سبزیجاتی مانند هویج و فلفل دلمه‌ای اضافه کنید.

تفت دادن زرشک

برای به دست آوردن طعمی شبیه به رستوران در زرشک پلو، بهتر است از کره برای تفت دادن زرشک استفاده کنید. با این حال، اگر از طعم کره در زرشک پلو لذت نمی‌برید، می‌توانید از روغن‌های سالم خوراکی مانند روغن ذرت یا روغن کنجد استفاده کنید.

چقدر زرشک برای هر نفر

برای هر ۴ پیمانه برنج، به طور معمول ۱ پیمانه زرشک استفاده می‌شود. با این حال، شما می‌توانید میزان زرشک را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید. توصیه می‌شود به ازای هر نفر از ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری زرشک استفاده کنید. همچنین، بهتر است زرشک را حدوداً ۲۰ دقیقه در آب خیسانده و نرم کنید تا به صورت پفکی دربیاید.

راز خوشمزه شدن زرشک پلو با مرغ نی نی سایت راز خوشمزگی زرشک پلو با مرغ ادویه زرشک پلو با مرغ زرشک پلو با مرغ پسران کریم راز خوشمزگی مرغ مجلسی نی نی سایت طرز تهیه زرشک پلو ساده طرز تهیه زرشک پلو تالار زرشک پلو با مرغ رستورانی

سس مناسب برای زرشک پلو

برای تهیه سس مرغ، پیاز و سیر را رنده کرده و با روغن در قابلمه تفت دهید. سپس زردچوبه را اضافه کنید و تکه‌های مرغ را در قابلمه قرار دهید تا یک سمت آنها سرخ شود، سپس آنها را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود. پس از سرخ شدن هر دو سمت مرغ، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید. سپس ادویه‌ها و نمک را به همراه آب جوش در قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید. اجازه دهید تکه‌های مرغ حدود ۱/۵ تا ۲ ساعت پخته شده و آماده شوند.

برای رسیدن به غلظت مناسب سس مرغ و جلوگیری از آبکی شدن آن، می‌توانید از ترکیبی از نیمی رب گوجه‌فرنگی و نیمی رب انار استفاده کنید. همچنین، اضافه کردن یکم فلفل دلمه‌ای به سس مرغ نیز می‌تواند طعم آن را بهبود بخشد. البته، میزان اضافه کردن فلفل دلمه‌ای و نوع رب مورد استفاده بستگی به سلیقه شما دارد.

گلاب در زرشک پلو

اگر تصمیم دارید برای پخت مرغ زرشک پلو از گلاب استفاده کنید، بهتر است مقدار گلاب را کنترل کنید و از مقدار زیاد استفاده نکنید. استفاده اضافی از گلاب ممکن است طعم غذای شما را تغییر داده و کیفیت آن را کاهش دهد. بنابراین، پیشنهاد می‌شود از مقدار کمی گلاب استفاده کنید تا طعم غذا حفظ شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 خرداد 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.