;
راز خوشمزگی اشترودل گوشت و فوت و فن اشترودل گوشت خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی کیک هویج و نکات پخت کیک هویج خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کیک هویج و نکات پخت کیک هویج خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کیک هویج راز خوشمزگی کیک هویج و نکات پخت کیک هویج خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. کیک هویج یکی از دسرهایی است که …

راز خوشمزگی سوفله اسفناج و نکات پخت سوفله اسفناج خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی سوفله اسفناج و نکات پخت سوفله اسفناج خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی سوفله اسفناج راز خوشمزگی سوفله اسفناج و نکات پخت سوفله اسفناج خوشمزه و خانگی همگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. سوفله اسفناج به عنوان یکی …

راز خوشمزگی بستنی یخی میوه ای و فوت و فن بستنی یخی میوه ای خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی بستنی یخی میوه ای و فوت و فن بستنی یخی میوه ای خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی بستنی یخی میوه ای راز خوشمزگی بستنی یخی میوه ای و فوت و فن بستنی یخی میوه ای خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار …

راز خوشمزگی اشترودل گوشت

تزیین اشترودل گوشت طرز تهیه اشترودل گوشت چرخ کرده اشترودل رضوی چیست طرز تهیه اشترودل با خمیر یوفکا اشترودل مرغ و قارچ به خانه برمیگردیم اشترودل مرغ در فر اشترودل مرغ و سبزیجات خمیر اشترودل فوری

راز خوشمزگی اشترودل گوشت و فوت و فن اشترودل گوشت خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

اشترودل گوشت، متشکل از خمیر نازک و محتوای گوشتی، انتخابی متنوع برای وعده‌های اصلی یا پیش‌غذا در آشپزی اتریش است. سبک و آسان برای تهیه، این غذا نمونه‌ای از تطبیق پذیری و خلاقیت در آشپزی می‌باشد.

اشترودل، شناخته شده تر به عنوان یک دسر اتریشی، از خمیر مارپیچ باریکی تشکیل شده که معمولاً با مواد شیرین پر می‌شود. این شیرینی، که تأثیراتی از باقلوای شرقی دارد، در ورژن‌های متنوعی از جمله با پرکننده‌های شور مثل گوشت تهیه می‌شود، ارائه دهنده طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و بافت‌ها.

مواد اولیه برای داخل اشترودل گوشت

گوشت چرخ شده ۱۵۰ گرم

سوسیس ریز شده ۳ عدد

پیاز متوسط ریز خرد شده ۱ عدد

فلفل دلمه‌ای ریز شده نصف پیمانه

قارچ خرد شده نصف پیمانه

جعفری خرد شده ۴ قاشق سوپ خوری

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، ادویه کاری، زردچوبه، آویشن و پاپریکا به مقدار لازم

پنیر صبحانه ۵۰ گرم

زرده تخم مرغ ۱ عدد

کنجد مقداری جهت تزیین

طرز تهیه مواد داخل اشترودل گوشت

برای تهیه مواد میانی خمیر، ابتدا پیاز خرد شده را در کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود، سپس گوشت چرخ‌کرده را به آن اضافه نمایید. پس از اینکه گوشت به طور جزئی سرخ شد، سوسیس‌ها را وارد مخلوط کنید. تمامی ادویه‌جات به جز نمک را بریزید و محتویات را خوب سرخ کنید. قارچ خرد شده را افزوده و به تفت دادن ادامه دهید تا آب آن کاملاً گرفته شود. فلفل دلمه‌ای خرد شده و رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و مخلوط را مختصری دیگر تفت دهید. در نهایت، جعفری خرد شده را بیفزایید، حرارت را خاموش کرده و پنیر صبحانه به همراه کمی نمک اضافه کنید و همه مواد را به خوبی مخلوط نمایید تا پنیر و نمک با سایر مواد ترکیب شوند.

مواد لازم برای تهیه خمیر اشترودل گوشت

خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری

آب ولرم ۱/۳ پیمانه

کره ۵۰ گرم

تخم مرغ ۱ عدد

ماست ۱ قاشق غذاخوری

آرد ۲ پیمانه

نمک نصف قاشق چای خوری

شکر ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه خمیر اشترودل گوشت

مقداری آب ولرم را داخل ظرفی بزرگ ریخته، خمیر مایه فوری و شکر را به آن افزوده و با استفاده از قاشق به خوبی هم بزنید. این ترکیب را به مدت پانزده دقیقه در مکانی گرم قرار دهید تا فعال و پف کند.

در ظرفی کوچکتر، تخم مرغ، نمک و ماست را با هم مخلوط نموده و آن را کنار بگذارید.

کره را در تابه‌ای ذوب کرده و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد.

پس از آن، کره خنک شده را به آب ولرم و مخلوط تخم مرغ و ماست اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. سپس، بدون هم زدن، خمیر مایه فعال شده را روی مخلوط بریزید.
مقداری آرد را روی مایه الک کرده و با مواد به دقت ترکیب نمایید.

مرحله به مرحله مقدار بیشتری آرد اضافه کرده و خمیر را ورز دهید تا خمیری نرم به دست آید، سپس خمیر را بپوشانید و به مدت یک ساعت استراحت دهید (ممکن است نیاز به آرد یا زمان بیشتری باشد).

روش پیچیدن اشترودل گوشت

پس از گذشت یک ساعت و آماده شدن خمیر، آن را بر روی سطحی آردپاشی شده و کاغذ روغنی پهن کنید. با استفاده از وردنه، خمیر را به شکل مستطیل گسترده نمایید. سپس با استفاده از چاقو، طول مستطیل را به صورت نوارهای مجاور بدون قطع شدن کامل ببرید، ضمن اینکه فضایی را برای قرار دادن مواد داخلی خالی نگه دارید. مواد را در مرکز مستطیل ریخته و نوارهای خمیر را به شکل ضربدری بر روی مواد و مرکز بیندازید (می‌توانید دو سر اشترودل را به شکل ماهی درآورید).

سپس، سطح خمیر را با زرده‌ی تخم‌مرغ زده شده برس بکشید و روی آن کنجد بپاشید.

خمیر آماده شده را در فری که از قبل تا دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده است، به مدت ۳۵ دقیقه قرار دهید و سپس چند دقیقه از گریل استفاده کنید تا رویه آن طلایی و برشته شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 29 اسفند 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.