;
راز خوشمزگی سس سالسا و فوت و فن سس سالسا خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی مربای توت فرنگی و نکات پخت مربای توت فرنگی

راز خوشمزگی مربای توت فرنگی و نکات پخت مربای توت فرنگی

راز خوشمزگی مربای توت فرنگی راز خوشمزگی مربای توت فرنگی و نکات پخت مربای توت فرنگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. مربای توت فرنگی یکی از مرباهای بسیار …

راز خوشمزگی ژیگو و نکات پخت ژیگو حرفه ای و رستورانی چیست

راز خوشمزگی ژیگو و نکات پخت ژیگو حرفه ای و رستورانی چیست

راز خوشمزگی ژیگو راز خوشمزگی ژیگو و نکات پخت ژیگو حرفه ای و رستورانی چیست در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. ژیگو یک مخلوط فرانسوی است که از گوشت …

راز خوشمزگی کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی تبریزی و قاشقی

راز خوشمزگی کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی تبریزی و قاشقی

راز خوشمزگی کوکو سبزی راز خوشمزگی کوکو سبزی خوشمزه و مجلسی تبریزی و قاشقی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. کوکو سبزی یک نوع کوکو است که از تخم …

راز خوشمزگی سس سالسا

طرز تهیه سس سالسا مهرام طرز تهیه سس سالسا برای چیپس سس سالسا برای چه غذاهایی استفاده میشود سس سالسا چیست سس سالسا برای پیتزا خرید سس سالسا طرز تهیه ادویه سالسا طرز تهیه سس سالسا تند

راز خوشمزگی سس سالسا و فوت و فن سس سالسا خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

سالسا» به معنای سس به زبان اسپانیایی است، اما این نوع سس با سس‌های معمولی که در آشپزخانه‌های معمولی یافت می‌شود متفاوت است. در ساخت سالسا می‌توان از تنوع گسترده‌ای از سبزیجات، میوه‌ها، ادویه‌جات و حتی غلات بهره برد تا طیف وسیعی از طعم‌ها، از ملایم تا تند، ایجاد شود.

این سس لذیذ که ریشه‌هایی در آشپزی مکزیکی دارد، در انواع متنوعی تهیه می‌شود. در بخش بعدی، به معرفی پرطرفدارترین انواع سس سالسا خواهیم پرداخت.

مواد اولیه و طرز تهیه سس سالسا خام

آب ۶ عدد گوجه‌فرنگی متوسط (گوجه‌فرنگی‌های کاملا رسیده)؛

نصف ۱ پیاز سفید؛

۱ حبه سیر؛

۱ تا ۲ عدد فلفل سبز مکزیکی (هالاپینو)؛

۱ مشت بزرگ گشنیز؛

نصف قاشق چای‌خوری زیره؛

کمی آب‌لیمو؛

کمی نمک کوشر.

ابتدا گوجه‌فرنگی‌ها را به دو نیم تقسیم کنید و قسمت‌های سفید رنگ مرکزی‌شان را خارج نمایید. پس از آن، هر نیمه را یک بار دیگر نیم کنید. حالا پیاز را ریز خرد کرده و سیر را از پوست خارج سازید. همچنین، دانه‌ها را از فلفل سبز جدا کنید.

موادی نظیر پیاز، سیر، فلفل سبز، گشنیز، گوجه‌فرنگی، زیره، آب لیمو، و نمک کوشر را داخل یک غذاساز بریزید و دستگاه را به کار بیندازید تا مخلوطی یکنواخت حاصل شود. سپس سس را مزه کنید و برای افزایش تندی، دانه‌های فلفلی که کنار گذاشته‌اید را به آن اضافه و مجددا مخلوط کنید.

پس از آن، سس را از صافی عبور دهید تا آب اضافه‌اش گرفته شود (مقدار نهایی سس تقریباً به نصف کاهش می‌یابد). سس نهایی را در ظرفی ریخته و با کمی آب لیمو و نمک کوشر تزئین نمایید. این سس را می‌توانید برای مدت حداکثر سه روز در یخچال نگهداری کنید.

مواد اولیه و طرز تهیه سس سالسا سبز یا ورده

۲۵۰ گرم توماتیلو؛

نصف ۱ فلفل سرانو؛

۲ حبه سیر بزرگ؛

۱ مشت گشنیز تازه؛

۱ عدد پیاز سفید کوچک؛

نصف قاشق چای‌خوری نمک کوشر.

گوجه‌فرنگی‌های توماتیلو را زیر آب بشویید و از ساقه‌های فلفل سرانو جدا کنید. سپس، پوست سیرها را بگیرید.

توماتیلوها، فلفل‌های سرانو کامل و سیرها را روی ورقه‌ای از کاغذ پخت بچینید و بگذارید برای مدت ۵ دقیقه یا تا زمانی که نرم و تغییر رنگ داده‌اند، گریل شوند. گوجه‌فرنگی‌ها را بچرخانید تا سمت دیگرشان نیز به مدت ۵ دقیقه گریل شود و به رنگ سبز زیتونی درآید.

منتظر بمانید تا تمامی مواد به جز فلفل‌ها و آب ناشی از گریل کردن توماتیلوها سرد شوند. سپس فلفل‌ها و آب توماتیلو را داخل مخلوط‌کن اضافه کرده، گشنیز و یک چهارم فنجان آب را به آن افزوده و هم بزنید تا مخلوط یکنواختی حاصل شود.

پیاز را به دقت بشویید، خرد کنید و به مخلوط توماتیلو اضافه نمایید. در پایان، نمک را نیز به مخلوط افزوده تا سس به طعم دلخواه برسد.

مواد اولیه و طرز تهیه سس سالسا قرمز یا روخا

۴۰۰ گرم گوجه‌فرنگی خرد و برشته‌شده روی آتش؛

۱ حبه سیر تقریبا خردشده؛

نصف فنجان پیاز سفید خردشده؛

یک‌چهارم فنجان برگ گشنیز؛

نصف فلفل سبز مکزیکی متوسط (دانه‌‌های فلفل جدا و خود فلفل خرد شود)؛

مقداری آب‌لیمو؛

نصف قاشق چای‌خوری نمک دریایی ریز.

اگر از کنسرو گوجه‌فرنگی استفاده می‌کنید، تقریباً یک سوم فنجان آب به آن بیفزایید.

سیر را به‌طور کامل خرد و له کنید و به آن آب گوجه‌فرنگی، پیاز، گشنیز، هالاپینو (فلفل سبز مکزیکی)، لیموترش و نمک را بیفزایید.

تمام مواد را به‌طور کامل با هم مخلوط کنید تا یکنواخت و صاف شوند. پس از آن برای افزودن طعم به سس، کمی آب‌لیمو و نمک به آن اضافه کنید.

این سالسا را می‌توانید تا ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 اسفند 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.