;
راز خوشمزگی سوهان عسلی و نکات پخت سوهان عسلی خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی آبگوشت برنج و دلیل طعم بی نظیر آبگوشت پلو کاشانی چیست

راز خوشمزگی آبگوشت برنج و دلیل طعم بی نظیر آبگوشت پلو کاشانی چیست

راز خوشمزگی آبگوشت برنج راز خوشمزگی آبگوشت برنج و دلیل طعم بی نظیر آبگوشت پلو کاشانی چیست در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. آبگوشت پلو یا چلو دیزی، یکی …

راز خوشمزگی خوراک جگر و نکات خوراگ جگر و بهترین روش پخت آن

راز خوشمزگی خوراک جگر و نکات خوراگ جگر و بهترین روش پخت آن

راز خوشمزگی خوراک جگر راز خوشمزگی خوراک جگر و نکات خوراگ جگر و بهترین روش پخت آن در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. خوراک جگر یکی از غذاهای محبوب …

راز خوشمزگی کوکو شکم پر و نکات پخت کوکو شکم پر خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کوکو شکم پر و نکات پخت کوکو شکم پر خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کوکو شکم پر راز خوشمزگی کوکو شکم پر و نکات پخت کوکو شکم پر خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. کوکو سیب زمینی شکم …

راز خوشمزگی سوهان عسلی

سوهان عسلی رزا منتظمی طرز تهیه سوهان عسلی طرز تهیه سوهان عسلی به خانه برمیگردیم طرز تهیه سوهان عسلی نرم سوهان عسلی ترد طرز تهیه سوهان عسلی بدون شکر طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی طرز تهیه سوهان عسلی کنجدی نازک

راز خوشمزگی سوهان عسلی و نکات پخت سوهان عسلی خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.

سوهان عسلی یکی از انواع سوهان است که اصالت آن به شهر قم بازمی‌گردد. تاریخچه‌ی سوهان‌ها به دوران قاجار بازمی‌گردد، در آن زمان این نوع حلوا را “حلوای جدید” نامیده و به عنوان هدیه به شاه ارائه می‌دادند، بعدها به نام “سوهان” شناخته شد. سوهان عسلی از میان انواع دیگر سوهان‌ها به ویژه در ایران بسیار محبوب است. می‌توانید سوهان عسلی را در شب‌نشینی‌ها و شب یلدا تهیه کنید. روش تهیه سوهان عسلی بسیار آسان است، اما برای به دست آوردن نتایج خوب، حتماً مواد را با دقت اندازه‌گیری کنید. سوهان عسلی به دلیل داشتن بادام و عسل، غنی‌کننده و مغذی است، اما افراد مبتلا به دیابت باید در مصرف آن احتیاط کنند. سوهان عسلی باید ترد و خوشمزه باشد و نباید به دندان چسباند.

سوهان عسلی از جمله خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ایرانی محسوب می‌شود. تهیه دسر سوهان عسلی علیرغم نامش، یکی از آسان‌ترین انواع شیرینی خانگی است که در خانه می‌توانید تهیه کنید. سوهان عسلی جزو شیرینی‌های سنتی اصفهان محسوب می‌شود. طرز تهیه سوهان عسلی ترد و خوشمزه به علاوه ترفندهای تهیه سوهان عسلی ترد و دلچسب را با ما بیاموزید.

مواد لازم

خلال بادام ۱ پیمانه

شکر ۱ پیمانه

آب ۲ ق غذا خوری

روغن ۴ ق غذا خوری (بهتر است از روغن نیمه جامد استفاده کنید)

عسل ۲ ق غذا خوری

زعفران دم کرده غلیظ ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه سوهان عسلی

شکر، روغن، آب، و عسل را در یک قابلمه قرار دهید و آن‌ها را با هم مخلوط کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا شکر شروع به ذوب شدن کند. این مرحله بسیار حساس و مهم است، زیرا شکر پس از ذوب شدن، شروع به تغییر رنگ به طلایی می‌کند.

وقتی شکر به رنگ طلایی تبدیل شد، حرارت را کم کنید و بادام‌ها را اضافه کنید و سریعاً مواد را با هم مخلوط کنید تا بادام‌ها با مواد ترکیب شوند. سپس زعفران را در دو مرحله به مواد اضافه کنید و باید با سرعت بالا مواد را هم بزنید تا بادام‌ها نیز به رنگ طلایی درآیند. حتماً به حرارت دقت کنید و آن را کم کنید، در غیر این صورت شکر به سرعت ممکن است سوزیده و سوهان تلخ شود.

در حین مخلوط کردن مواد، یک لیوان پر از آب و یخ در دستانتان قرار دهید. گاهی اوقات با یک قاشق کمی از مواد را برداشته و در آب و یخ بریزید. وقتی مواد به سرعت سفت و ترد می‌شوند و شکننده می‌شوند، به این معنی است که سوهان آماده است. این مرحله بسیار مهم است، بنابراین از دست دادن زمان مهم نیست. سپس بلافاصله بعد از تست با یخ، مواد را به سینی فلزی انتقال دهید. در صورتی که مواد زودتر از این وضعیت به سینی انتقال یابند، ممکن است سوهان‌ها به یکدیگر چسبیده و خراب شوند. بعد از سرد شدن، مواد را از روی سینی فلزی جدا کنید و آن را با چای میل کنید.

راز خوشمزگی سوهان عسلی

روش تهیه سوهان عسلی با کنجد، سوهان عسلی با فندق و سوهان عسلی با مغز تخمه و سایر مواد آجیل به همین ترتیب بسیار شبیه است.

برای تهیه سوهان عسلی با گردو نیز مراحل به همین شکل ادامه می‌یابد. گردوها را به صورت ریز خرد کنید.

سبب سفت شدن سوهان عسلی تا حدودی تعلل در اقدامات شماست. پس از اینکه سوهان عسلی از حرارت برداشته شد، باید به سرعت آن‌ها را با یک قاشق داغ داغ در سینی بریزید.

در صورتی که سوهان عسلی قبل از وریختن در سینی به طرز کامل سفت نشده باشد، می‌توانید آن را کمی بیشتر روی حرارت گرم کنید. اما مواظب باشید مغزها نسوزند زیرا در این صورت ممکن است تلخ شوند. طلایی شدن آن‌ها کافی است. از سوی دیگر، اگر تغییر رنگی ندهند و از حرارت برداشته شوند، سوهان‌ها چسبناک خواهند شد.

سینی فلزی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید صاف و بدون فرورفتگی باشد و نیازی به چرب کردن آن ندارد.

در صورت تمایل به داشتن سوهان عسلی با طعم زعفران، می‌توانید یک قاشق مرباخوری زعفران دم‌کرده غلیظ را اضافه کنید.

شیرینی سوهان عسلی خانگی را در ظرفی دربسته و در مکان خشک و خنک نگهداری کنید.

میزان کالری در هر عدد سوهان عسلی به طور متوسط ۶۰ کالری است.

در صورتی که سوهان عسلی به تعداد زیادی تهیه می‌شود، ممکن است به یکدیگر چسبیده و خراب شوند. بنابراین بهتر است تعداد مواد را زیاد نکنید.

سعی کنید مواد را از حد ضروری بیشتر نکنید زیرا ممکن است زمان کافی برای پخت و پهن کردن آن‌ها وجود نداشته باشد.

این دستور تقریباً ۴۰۰ گرم سوهان عسلی تولید می‌کند.

می‌توانید به جای بادام، از بادام زمینی یا کنجد هم استفاده کنید.

برای نگهداری سوهان عسلی، آن را در یک ظرف دربسته در یخچال قرار دهید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 شهریور 1402

1 دیدگاه

  • ناشناس سپتامبر 22, 2023 در 11:20 ب.ظ

    خیلی عالی بود

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.