;
راز خوشمزگی بادمجان بقچه ای و فوت و فن بادمجان بقچه ای خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی ناگت گوشت و نکات پخت ناگت گوشت خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی ناگت گوشت و نکات پخت ناگت گوشت خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی ناگت گوشت راز خوشمزگی ناگت گوشت و نکات پخت ناگت گوشت خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. ناگت گوشت و مرغ، که به …

راز خوشمزگی شیرینی ناپلئونی و نکات پخت شیرینی ناپلئونی خوشمزه

راز خوشمزگی شیرینی ناپلئونی و نکات پخت شیرینی ناپلئونی خوشمزه

راز خوشمزگی شیرینی ناپلئونی راز خوشمزگی شیرینی ناپلئونی و نکات پخت شیرینی ناپلئونی خوشمزه در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. شیرینی ناپلئونی یکی از شیرینی‌های خامه‌ای محبوب است که …

راز خوشمزگی پلو مراکشی و فوت و فن پلو مراکشی خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی پلو مراکشی و فوت و فن پلو مراکشی خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی پلو مراکشی راز خوشمزگی پلو مراکشی و فوت و فن پلو مراکشی خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. پلوهای ترکیبی در آشپزی ایرانی …

راز خوشمزگی بادمجان بقچه ای

بادمجان بقچه ای با پنیر پیتزا بقچه بادمجان با گوشت قلقلی فیلم طرز تهیه بقچه بادمجان طرز پیچیدن بادمجان بقچه ای بادمجان بقچه ای خانم گلاور بادمجان بقچه ای با مرغ بقچه بادمجان نی نی سایت تزیین بقچه بادمجان

راز خوشمزگی بادمجان بقچه ای و فوت و فن بادمجان بقچه ای خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

بقچه بادمجان ترکیه‌ای یک انتخاب عالی برای پیش غذا یا فینگر فود مجلسی است، به خصوص برای آن دسته از افرادی که به طعم و مزه بادمجان علاقمند هستند. این غذای خوش طعم ریشه در آشپزی ترکیه‌ای دارد و انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمانان خاص در کنار سرو برنج می‌باشد. بقچه بادمجان عمدتا با گوشت چرخ‌کرده تهیه می‌شود، ولی اگر تمایل دارید، می‌توانید از گوشت مرغ نیز برای تهیه‌ی آن استفاده نمایید.

مواد لازم برای تهیه بادمجان بقچه ای

گوشت چرخکرده ۲۵۰ گرم

پیاز متوسط رنده شده ۱ عدد

بادمجان قلمی و کشیده ۵ تا ۶ عدد

پوره گوجه فرنگی ۴۰۰ میلی لیتر

نمکف فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان بقچه ای

انتخاب بادمجان‌های بلند و باریک برای تهیه بقچه بادمجان ترکیه‌ای توصیه می‌شود، چرا که پیچاندن آن‌ها به شکل بقچه آسان‌تر خواهد بود. ابتدا، بادمجان‌ها را کاملا بشویید و سپس آن‌ها را با یک چاقوی تیز به نوارهای باریکی به ضخامت تقریبی ۴ میلی‌متر برش دهید، پوست بادمجان‌ها را نگه دارید تا در هنگام سرخ شدن شکل خود را حفظ کنند.

پس از برش زدن، نوارهای بادمجان را در کاسه بزرگی قرار دهید، با آب بپوشانید و به اندازه کافی نمک اضافه کنید و بگذارید حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بمانند تا آب بادمجان‌ها کمی تیره شود؛ سپس این آب را دور ریخته و بادمجان‌ها را خشک کنید.

در مرحله بعد، یک تابه را بر روی حرارت کم قرار دهید تا گرم شود، سپس روغن اضافه کرده و بادمجان‌ها را در آن سرخ کنید. پس از سرخ شدن، بادمجان‌ها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود.

برای تهیه مایه داخلی بقچه، یک تابه متوسط را گرم کنید، پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن سرخ کنید، سپس گوشت چرخ‌کرده را اضافه و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر سیر را متناسب با ذائقه خود اضافه کنید و خوب هم بزنید، سپس اجازه دهید تا آب گوجه تبخیر شود. اگر لازم است، می‌توانید کمی رب گوجه فرنگی اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ باز کند.

دو نوار بادمجان سرخ شده را به صورت علامت (+) روی هم قرار دهید، کمی از مواد گوشتی را در مرکز قرار داده و سپس آن‌ها را به شکل بقچه بپیچید و با خلال دندان محکم کنید.

برای پخت، بقچه‌های بادمجان را در ظرف پیرکس چیده، با پنیر پیتزا بپوشانید و در فر پیش‌گرم‌شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. یا می‌توانید بدون استفاده از فر، بقچه‌ها را با سس گوجه فرنگی، پیاز، ادویه‌ها و سبزیجات مورد نظر در قابلمه بپزید تا طعم دار شوند.

پس از پخت، بقچه‌ها را در ظرف سرو قرار داده، با سس مورد نظر تزیین کنید و با افزودن گوجه گیلاسی و زیتون یا سبزیجات دیگر برای تزیین استفاده کنید.

راز خوشمزگی بادمجان بقچه ای

مقادیر مواد اولیه در این دستورالعمل برآوردی است و شما می‌توانید بسته به سلیقه خود، آن‌ها را تنظیم کنید.

اگر ترجیح می‌دهید بادمجان‌ها را بدون استفاده از روغن زیاد سرخ کنید، می‌توانید از تابه گریل بهره ببرید. کافی است کمی روغن روی تابه گریل بمالید و آن را روی شعله متوسط گرم کنید و بادمجان‌ها را روی آن گریل کنید تا با روغن کمتری سرخ شوند، که این کار سلامت غذای شما را افزایش می‌دهد.

هنگام تهیه مایه داخلی بقچه بادمجان، علاوه بر ادویه‌های نامبرده شده، می‌توانید بنا به ذائقه خود از پونه کوهی و زعفران نیز استفاده کنید. افزودن حدود یک پیمانه فلفل دلمه‌ای خردشده در رنگ‌های متنوع و ۳ قاشق سوپ خوری جعفری خردشده به مایه گوشت نیز ایده خوبی است.

مواد میانی بقچه بادمجان را می‌توانید به صورت کوفته‌های کوچک درآورده، آن‌ها را جداگانه سرخ کرده و درون بقچه‌ها قرار دهید. برای این کار، یک عدد پیاز رنده شده، گوشت چرخ‌کرده و ادویه‌های دلخواهتان را در یک کاسه مخلوط کرده و خوب ورز دهید، سپس با قاشق غذاخوری از مایه گوشتی برداشته، با دست به شکل توپ‌های کوچک درآورده و در روغن سرخ کنید.

هنگام بستن بقچه‌ها، اگر مایلید، می‌توانید پیش از بستن، یک تکه کوچک پنیر پیتزا روی مایه گوشتی قرار دهید یا پنیر را پس از بستن بادمجان روی آن بریزید.

از برنج پخته شده نیز در مواد میانی بقچه‌ها می‌توان استفاده کرد.

بقچه‌های بادمجان را می‌توانید در قالب‌های تفلون مافین یا کاپ کیک نیز آماده کنید، با چیدن نوارهای بادمجان به گونه‌ای که کف و دیواره‌های قالب را بپوشاند، سپس مایه گوشتی را درون آن ریخته و کناره‌های بادمجان را روی هم بپیچید. همچنین استفاده از یک قالب کیک گرد تفلون برای تهیه یک بقچه بزرگ نیز ممکن است.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 فروردین 1403

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.