;
راز خوشمزگی گراتن گوشت و فوت و فن گراتن گوشت خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی خوراک ماهی قزل آلا و فوت و فن خوراک ماهی قزل آلا خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی خوراک ماهی قزل آلا و فوت و فن خوراک ماهی قزل آلا خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی خوراک ماهی قزل آلا راز خوشمزگی خوراک ماهی قزل آلا و فوت و فن خوراک ماهی قزل آلا خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار …

راز خوشمزگی کلوچه و نکات پخت کلوچه خانگی نرم و خوشمزه

راز خوشمزگی کلوچه و نکات پخت کلوچه خانگی نرم و خوشمزه

راز خوشمزگی کلوچه راز خوشمزگی کلوچه و نکات پخت کلوچه خانگی نرم و خوشمزه در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. کلوچه نوعی نان شیرینی است که از آرد گندم، …

راز خوشمزگی فطیر و نکات پخت فطیر خوشمزه و اصیل اراکی

راز خوشمزگی فطیر و نکات پخت فطیر خوشمزه و اصیل اراکی

راز خوشمزگی فطیر راز خوشمزگی فطیر و نکات پخت فطیر خوشمزه و اصیل اراکی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. نان فطیر یا فتیر یک نوع خوراکی خوشمزه است …

راز خوشمزگی گراتن گوشت

گراتن گوشت و بادمجان گراتن گوشت و پاستا گراتن سیب زمینی و گوشت چرخ کرده بدون فر گراتن گوشت و سیب زمینی سوفله گوشت فیلم گراتن سیب زمینی و گوشت گراتن بادمجان و سیب زمینی و قارچ گراتن بادمجان و قارچ

راز خوشمزگی گراتن گوشت و فوت و فن گراتن گوشت خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

گراتن گوشت به شمار غذاهای بسیار لذیذ و پرطرفدار در سراسر جهان می‌آید و از جمله خوراک‌هایی است که مخاطبان فراوانی دارد. تهیه این غذا در خانه بسیار آسان است و می‌توان از مواد اولیه معمول و موجود در آشپزخانه استفاده کرد. گراتن گوشت گزینه‌ای عالی برای یک شام خوشمزه و سریع محسوب می‌شود و همچنین برای پذیرایی از مهمانان نیز مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا با دستورالعمل تهیه گراتن گوشت همراه با سس بشامل آشنا شوید.

مواد اولیه برای تهیه گراتن گوشت

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

سیب زمینی دو عدد

پیاز ۱ عدد بزرگ

سیر له شده نصف ق غ

قارچ ۵-۶ عدد

بادمجان ۲ عدد

فلفل دلمه ۱ عدد

رب ۲ ق غ

پنیر پیتزا به مقدار لازم

مواد اولیه برای تهیه سس بشامل

کره ۲۵ گرم

آرد ۲ قاشق غذاخوری

شیر ۱ لیوان

خامه صبحانه ۲۵ گرم

ادویه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، جوز هندی، پاپریکا و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه سس بشامل

برای آماده‌سازی سس، شیر را در یک قابلمه ریخته و بر روی شعله‌ی ملایم گرم کنید، مراقب باشید که شیر به جوش نیاید؛ هدف فقط گرم کردن شیر است.
در مرحله‌ی بعد، یک تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و کره را داخل آن بیندازید تا کاملاً ذوب شود. پس از ذوب شدن کره، آرد را به آن افزوده و به خوبی تفت دهید تا رایحه‌ی خام آرد از بین برود. توجه داشته باشید که آرد نباید رنگش تغییر کند.
بعد از گذشت چند دقیقه، شیر گرم را به آرامی به مخلوط آرد اضافه کرده و به سرعت هم بزنید تا از تشکیل گلوله‌های آرد جلوگیری شود. در این مرحله، هم‌زدن مداوم سس ضروری است.

بعد، نمک و فلفل سیاه را به سس افزوده و هم بزنید تا سس به غلظتی که می‌خواهید برسد. کمی جوز هندی را روی سس رنده کنید و به مخلوط اضافه نمایید.
زمانی که سس به غلظت مورد نظرتان رسید، تابه را از روی شعله برداشته و خامه صبحانه را به آن اضافه کرده و سریعاً هم بزنید تا سس یکدست و همگن شود.
توجه داشته باشید که این سس پس از سرد شدن غلظت بیشتری پیدا می‌کند. این سس پایه می‌تواند در دستورهای مختلفی نظیر پیتزا، لازانیا و انواع سوفله به کار رود و طعم دلپذیری به غذاها ببخشد.

طرز تهیه گراتن گوشت

پیاز و سیر را همراه با زردچوبه سرخ کنید، سپس گوشت چرخ‌کرده را به این ترکیب افزوده و پس از آن نمک، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا را برای افزایش طعم به آن بیفزایید و اجازه دهید گوشت به مدت کوتاهی بپزد.
قارچ و فلفل دلمه‌ای را خرد کرده و آن‌ها را به طور جداگانه سرخ کنید.
در ادامه، دو قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به گوشت اضافه کرده و کمی سرخ کنید تا طعم‌ها با یکدیگر ترکیب شوند، سپس تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید.
نیم لیوان آب جوش به مخلوط اضافه کرده و درب ظرف را ببندید تا مواد به خوبی بپزند و آب اضافی آن کاهش یابد، سپس ظرف را از روی شعله بردارید.
سیب‌زمینی و بادمجان را به صورت ورقه‌های نازک برش دهید و سپس سرخ کنید. (استفاده از بادمجان اختیاری است)

لایه‌ها را به این ترتیب در ظرف بچینید: ابتدا سس بشامل، سپس ورقه‌های سیب‌زمینی، بادمجان، مخلوط گوشتی، مجدداً سس بشامل و در نهایت پنیر پیتزا را اضافه کنید و این فرآیند را تا اتمام مواد ادامه دهید. لایه بالایی را با پنیر پیتزا پوشانده و مقداری آویشن روی آن بپاشید.
سپس ظرف را به مدت ۴۰ دقیقه در فری با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. فر را ۱۵ دقیقه قبل از قرار دادن ظرف روشن کرده تا کاملاً گرم شود.
پس از پخت، ظرف را از فر خارج کرده و از غذای خود لذت ببرید!

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 فروردین 1403

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.