;
راز خوشمزگی پیده گوشت و فوت و فن پیده گوشت خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی اسنک و فوت و فن های عجیب اسنک خوشمزه که نمی دانید

راز خوشمزگی اسنک و فوت و فن های عجیب اسنک خوشمزه که نمی دانید

راز خوشمزگی اسنک راز خوشمزگی اسنک و فوت و فن های عجیب اسنک خوشمزه که نمی دانید در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد.دانستن نکات پخت اسنک می تواند به …

راز خوشمزگی سالاد میگو و نکات سالاد میگو خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی سالاد میگو و نکات سالاد میگو خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی سالاد میگو راز خوشمزگی سالاد میگو و نکات سالاد میگو خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. سالاد میگو را می‌توان به شیوه‌های گوناگونی …

راز خوشمزگی لواشک و روش سریع خشک شدن لواشک

راز خوشمزگی لواشک و روش سریع خشک شدن لواشک

راز خوشمزگی لواشک راز خوشمزگی لواشک و روش سریع خشک شدن لواشک در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. لواشک، یکی از خاطرات بی جدا نشدنی اکثر ایرانیان، خصوصاً در …

راز خوشمزگی پیده گوشت

طرز تهیه پیده گوشت و قارچ طرز تهیه پیده ساده طرز تهیه پیده سیب زمینی طرز تهیه پیده مرغ خمیر پیده گوشت طرز تهیه خمیر پیده اموزش تصویری پیده گوشت پیده چیست

راز خوشمزگی پیده گوشت و فوت و فن پیده گوشت خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

یکی از غذاهای مدرن ترکی که بسیار لذیذ و مناسب برای مجالس است، پیده گوشت است. این غذا به عنوان نوعی پیتزای ترکی معروف است. در تهیه آن، خمیری شبیه به قایق درست می‌شود و وسط آن از گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا استفاده می‌شود. در رستوران‌های ترکیه، مکان‌هایی وجود دارند که به عنوان “پیده سرا” شناخته می‌شوند و انواع مختلفی از پیده را ارائه می‌دهند. همچنین، می‌توانید به دلخواه موادی مانند قارچ یا فلفل دلمه ای ریز شده را درون پیده اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه پیده گوشت

خمیر مایه فوری ۲ ق غذا خوری

آرد ۳ پیمانه

شکر ۱ ق غذا خوری

نمک ۱ ق غذا خوری

روغن مایع ۲ ق غذا خوری

آب ولرم ۱/۲ پیمانه (مقداری هم برای خمیر کردن پیده)

مواد لازم برای تهیه مواد میانی پیده گوشت

گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

گوجه فرنگی ریز نگینی شده ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری

فلفل دلمه ۱ عدد

سیر ۲ حبه

پنیر پیتزا به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه و پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه پیده گوشت

ابتدا، شکر و خمیر مایه را به آب گرمی که دمایی نزدیک به ۵۰ درجه داشته باشد افزوده و مخلوط کنید تا هنگامی که انگشت خود را درون آن فرو می‌برید گرمایی احساس شود بدون آنکه احساس سوزش داشته باشید. این مخلوط را برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر مایه فعال گردد.

آرد و نمک را مخلوط و الک کرده، سپس آنها را در ظرفی ریخته و خمیر مایه فعال شده به همراه روغن مایع را به آن اضافه کنید. به تدریج آب گرم افزوده و خمیر را ورز دهید تا یکدست شود.

خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز داده، در ظرفی قرار دهید و با سلفون بپوشانید. آن را در مکان گرمی برای ۱ تا ۲ ساعت قرار دهید تا حجم آن دوبرابر شود.

پیاز را ریز خرد کرده و با روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت، سیر، فلفل سیاه، نمک، گوجه فرنگی، و فلفل دلمه‌ای اضافه کرده و تفت دهید. در نهایت رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تا حذف خامی تفت دهید و سپس از حرارت بردارید تا خنک شود.

پس از پف کردن خمیر، آن را به پنج قسمت تقسیم و گلوله کنید، سپس خمیرها را باز کرده، مواد میانی را وسط آن قرار دهید، لبه‌ها را تا بزنید، با پنیر پیتزا بپوشانید، با زرده تخم مرغ و زعفران رومال کرده و کنجد بپاشید. در فر ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد و سپس گریل را برای ۲ دقیقه روشن کنید. با سس چیلی تند سرو کنید.

راز خوشمزگی پیده گوشت

اطمینان حاصل کنید که مواد میانی خنک شده باشند؛ در غیر این صورت ممکن است سبب پارگی خمیر شوند.

برای تنوع، امکان افزودن قارچ به مواد میانی وجود دارد.

در صورت تمایل، می‌توانید از مرغ یا سویا به عنوان جایگزین در دستور پیده استفاده نمایید.

استفاده از پنیر پیتزا در دستورالعمل، بسته به سلیقه شما، قابل تغییر است.

با این دستور پخت، شما می‌توانید ۵ تا ۶ عدد پیده گوشت تهیه کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 فروردین 1403

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.