;
راز خوشمزگی سوپ پیاز فرانسوی و فوت و فن سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی آش میوه و نکات پخت آش میوه خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی آش میوه و نکات پخت آش میوه خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی آش میوه راز خوشمزگی آش میوه و نکات پخت آش میوه خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. آش میوه، یکی از دستورهای غذایی …

راز خوشمزگی دلمه کلم و سس دلمه کلم و خوشمزه ترین دلمه کلم

راز خوشمزگی دلمه کلم و سس دلمه کلم و خوشمزه ترین دلمه کلم

راز خوشمزگی دلمه کلم راز خوشمزگی دلمه کلم و سس دلمه کلم و خوشمزه ترین دلمه کلم در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. دلمه کلم برگ، یکی از خوشمزه‌ترین …

راز خوشمزگی اسکندر کباب و فوت و فن اسکندر کباب خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی اسکندر کباب و فوت و فن اسکندر کباب خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی اسکندر کباب راز خوشمزگی اسکندر کباب و فوت و فن اسکندر کباب خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. اسکندر کباب، یکی از لذیذترین …

راز خوشمزگی سوپ پیاز فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی سوپ پیاز فرانسوی ساناز سانیا طرز تهیه سوپ پیاز برای سرماخوردگی طرز تهیه سوپ پیاز ایتالیایی سوپ پیاز فرانسوی شف طیبه سوپ فرانسوی با قارچ طرز تهیه سوپ پیاز طب سنتی طرز تهیه سوپ پیاز و هویج

راز خوشمزگی سوپ پیاز فرانسوی و فوت و فن سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

سوپ پیاز فرانسوی یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین سوپ‌های متعلق به آشپزی فرانسوی است که به دلیل طعم بی‌نظیرش، در سرتاسر دنیا شهرت یافته است. اگر به دنبال کاوش در غذاهای جدید هستید، تجربه این سوپ لذیذ و منحصر به فرد را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه سوپ پیاز فرانسوی

روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

پیاز پوست گرفته و حلقه حلقه شده ۴۵۰ گرم

سیر ۲ حبه

شکر نصف قاشق چایخوری

عصاره گوشت ۲ عدد

نمک نصف قاشق چایخوری

فلفل سیاه به میزان لازم

نان تست یا فرانسوی حلقه حلقه شده ۴ عدد

پنیر کم چرب رنده شده ۵۰ گرم

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

در یک تابه، روغن بریزید و پیازهای حلقه‌ای شکل را به آن اضافه کنید. پس از تفت دادن اندکی، سیر خرد شده و شکر را به مخلوط بیفزایید.

بگذارید مخلوط برای ۳۰ دقیقه در حرارت ملایم بپزد. این فرایند را کاراملیزه کردن پیاز می‌نامند. نیاز به افزودن آب نیست و پیاز باید در حرارت کم و با آب خودش بپزد. پس از گذشت ۳۰ دقیقه، عصاره گوشت را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.

سپس، ۹۰۰ سی سی آب به آن بیفزایید و پس از به جوش آمدن، برای یک ساعت در حرارت پایین بپزید.

گریل را از قبل گرم کنید. سوپ را در چهار کاسه مجزا بریزید، سپس نان‌ها را روی آن‌ها قرار دهید و روی هر کدام مقداری پنیر رنده شده بریزید و برای ۲ دقیقه در گریل قرار دهید تا پنیر آب شود. در صورت تمایل، می‌توانید از نخود سبز یا باقلا نیز در کنار پیاز استفاده کنید.

توصیه سر آشپز برای بیماریهای خاص

پیاز دارای کالری و چربی کمی است و برای افراد دارای شرایطی نظیر دیابت یا سطوح بالای چربی خون، یک گزینه مناسب به شمار می‌رود. با این حال، افرادی که از بیماری‌های التهابی مانند رماتیسم رنج می‌برند باید در مصرف پیاز احتیاط بیشتری به خرج دهند و میزان مصرف آن را محدود کنند.

راز خوشمزگی سوپ پیاز فرانسوی

همانطور که پیشتر اشاره شد، می‌توانید به جای استفاده از آب مرغ یا گوشت، از عصاره‌های آماده بهره ببرید. در این حالت، دو بسته عصاره مورد نظر خود را تهیه کنید. در نظر داشته باشید که استفاده از عصاره‌های آماده ممکن است باعث شود که نیاز به کاهش میزان نمک یا حذف آن در سوپ باشد.

به جای پنیر پارمزان یا چدار، می‌توانید از پنیر پیتزا رنده شده استفاده کنید. اگر قصد دارید نان‌ها را برای ترد شدن در فر قرار دهید، می‌توانید با استفاده از یک برس، کمی روغن زیتون روی آن‌ها بمالید و کمی پودر سیر به نان‌ها اضافه کنید. یک روش دیگر این است که پس از برشته شدن نان‌ها، پنیر را روی آن‌ها بریزید و در فر بگذارید تا پنیر ذوب و گریل شود. سپس نان‌های آماده شده را روی سوپ در کاسه‌ها قرار دهید. همچنین، می‌توانید در این سوپ از سس بشامل نیز استفاده کنید، که در این صورت باید آرد را حذف کنید. افزودن ترکیباتی مانند قارچ، نخود فرنگی یا سبزی‌های معطر مثل جعفری تازه به سوپ نیز یک گزینه دلپذیر است.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 13 بهمن 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.