;
راز خوشمزگی رب پلو و فوت و فن رب پلو خوشمزه و خانگی - مُچُم
راز خوشمزگی پیتزا پپرونی و نکات پخت پیتزا پپرونی چیست

راز خوشمزگی پیتزا پپرونی و نکات پخت پیتزا پپرونی چیست

راز خوشمزگی پیتزا پپرونی راز خوشمزگی پیتزا پپرونی و نکات پخت پیتزا پپرونی چیست در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. پیتزا پپرونی در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین …

راز خوشمزگی کروسان و نکات پخت کروسان خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کروسان و نکات پخت کروسان خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کروسان راز خوشمزگی کروسان و نکات پخت کروسان خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گیرد. کروسان‌های کوچک با بافت نرم و ظاهر دلپذیرشان، بخش ثابت …

راز خوشمزگی کوفته قلقلی و فوت و فن کوفته قلقلی خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کوفته قلقلی و فوت و فن کوفته قلقلی خوشمزه و خانگی

راز خوشمزگی کوفته قلقلی راز خوشمزگی کوفته قلقلی و فوت و فن کوفته قلقلی خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد. کوفته قلقلی، شناخته شده به …

راز خوشمزگی رب پلو

طرز تهیه پلو مرغ با رب انار گردو پلو با رب انار طرز تهیه انار پلو با رب انار کلم پلو با رب انار راز استانبولی خوشمزه رشته پلو با رب انار عدس پلو با رب انار قنبر پلو

راز خوشمزگی رب پلو و فوت و فن رب پلو خوشمزه و خانگی در سایت مچم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.

رب پلو به عنوان یک غذای اصیل ایرانی شناخته می‌شود که با طعمی بی‌نظیر و خوشمزه، به شیوه‌های متفاوتی آماده می‌شود. رب انار و رب گوجه فرنگی، دو نوع از چاشنی‌های اصلی در این دستور غذایی هستند، که یکی از انار خوش طعم و دیگری از گوجه فرنگی تهیه می‌شود. هر دو این مواد، طعم و رنگ منحصر به فردی به غذا می‌بخشند و کیفیت آن را ارتقا می‌دهند.

مواد لازم برای آماده سازی رب پلو

برنج ۴ پیمانه

سینه مرغ ۵۰۰ گرم

رب انار ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

مغز گردو ۲۰۰ گرم

کشمش پلویی ۱۰۰ گرم

پیاز ۳ عدد متوسط

شکر ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

چوب دارچین ۱ تکه

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه رب پلو

برای آماده‌سازی رب پلو شیرازی، ابتدا باید برنج را به مدت زمانی بین ۳۰ دقیقه تا دو ساعت، بسته به نوع برنج، خیسانده تا آماده پخت شود. در مرحله بعد، مرغ را به همراه زردچوبه، پیاز، و یک تکه چوب دارچین داخل یک قابلمه اضافه کنید.

قابلمه را روی شعله متوسط گذاشته و منتظر بمانید تا مرغ به خوبی بپزد؛ سپس مرغ پخته را ریش کنید و آن را کنار بگذارید. بعد از آن، پیازهای باقی‌مانده را به شکل خلالی یا نگینی خرد کنید.

پیازهای خرد شده را در تابه‌ای با روغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس، ادویه‌ها را اضافه کرده و دوباره تفت دهید تا با پیازها به خوبی مخلوط شوند. گردوی خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت دهید، سپس رب انار را بیافزایید و تا زمانی که رنگ آن خوش‌رنگ شود تفت دهید. کشمش پلویی و شکر را نیز اضافه کنید و تا براق شدن کشمش تفت دهید.

تابه را از روی شعله بردارید و آن را کنار بگذارید. یک قابلمه بزرگ را انتخاب کرده، تا نیمه با آب پر کنید و روی شعله قرار دهید تا آب به سرعت جوش بیاید. یک قاشق غذاخوری روغن و یک قاشق غذاخوری نمک را به آب جوش اضافه کنید.

برنج خیس خورده را به آب جوش اضافه کنید و برای پخت اولیه برنج حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا برنج نرم شود اما دانه‌های آن مقداری سفت باشد.

برای تهیه رب پلو، یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و روی حرارت قرار دهید. دو قاشق غذاخوری روغن مایع را به قابلمه اضافه کنید و می‌توانید از نان لواش یا حلقه‌های سیب زمینی به عنوان ته دیگ استفاده کنید.

روی ته دیگ را با کمی برنج پوشانده، مقداری از مرغ ریش شده و رب انار را اضافه کنید و این لایه‌ها را تکرار کنید تا مواد به صورت لایه‌لایه در قابلمه قرار بگیرند. در نهایت، دو قاشق غذاخوری روغن مایع را روی برنج بریزید.

درب قابلمه را گذاشته و آن را روی حرارت زیاد قرار دهید. پس از تولید بخار داخل قابلمه، حرارت را کم کنید. نیاز است یک ساعت زمان بدهید تا برنج کاملا دم بکشد. بعد از پایان پخت، رب پلو را درون قابلمه مخلوط کنید تا زمانی که در ظرف سرو می‌کنید، ظاهری یکدست و زیبا داشته باشد. برای تزئین، می‌توانید کمی گوشت مرغ ریش شده و برنج زعفرانی را به کار ببرید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 10 فروردین 1403

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مُچُم و لینک مستقیم بلا مانع است.